Sunday, June 22, 2014

Indonesian Dinner !

ENGLISH

Yesterday Evelina postponed the meeting till today. So we met her today. We talked about the project, the rule, and practicing our public speaking in front of her. We talked about so many things this morning.



Then we went down to the kebab shop and bought some foods for our lunch. I bought a Lithuanian ravioli, and some other interns order kebab, buns, French fries, and chicken nugget. Well, my ravioli tasted good, but it was kinda expensive for me hahaha.





So we continued our meeting and prepared for the camp. We rewrited a song for the summer camp, and also had some chat, until about 6PM.





I had to go shopping at 6 PM because we would have our dinner and I had to prepare for the ingridients. So Zuzana, Joyce, Fasya, and I went to a supermarket near our dorm, named Iki, and bought some stuffs.





Then I came back to dorm and started to cook. I rarely cook, and this was my first time cooking for more than 2 people hahahaha. I cooked nasi goreng, nasi liwet, rendang, and semur. The preparation was really hard. Luckily, the girls helped me. Especially Joyce, she helped me with all the meats. Zuzana, Isabella, and Fasya also helped me, and they were really amazing! Hahaha thanks girls!


We supposed to have our dinner at 8, but we finished at about 10 PM I guess. Hmm but for me, the dishes were not bad (for a beginner). But it might be too strong for some Eurpoeans hahaha.







We finished the dish, then we played a game, and the looser had to eat a super spicy chips, named MAICIH. That was so funny. Here are their expressions.


We played until midnight, and that was really fun. It was really tiring for me. That was my first time cooking 4 kind of dishes for 11 people. But it’s a life changing experience for me.

Oh and these pics were taken before I went to bed.

she slept with her laptop
Yoga?




BAHASA

Kemaren Evelina sakit, jadi meeting ditunda jadi hari ini. Kita banyak ngomong tentang project, peraturan, dan kita juga banyak latihan public speaking.



Setelah banyak bicara tentang project, kita turun ke bawah, terus beli makanan di kebab shop. Gue beli ravioli Lithuania seharga 5 Litas. Cukup mahal buat gue hahaha. Intern-intern lain banyak beli burger, kebab, kentang goreng, sama chicken nugget. Sama aja mahalnya hahaha.





Seberes makan, kita lanjut lagi siap-siap buat project. Kita nulis lagu, Murilo main ukulele, dan kita juga nyanyi bareng.





Gue harus pergi sekitar jam 6 sore buat belanja, karena gue harus masak buat Indonesian dinner. Jadi, sekitar jam 6 gue pergi bareng Joyce, Zuzana, sama Fasya ke supermarket iki deket dorm dan beli bahan-bahan dan kebutuhan sehari-hari.





Sebaliknya dari sana, gue langsung mulai masak. Gue jarang masak sebenernya, dan ini pertama kali gue masak buat lebih dari 2 orang. Gue masak 4 jenis masakan (masakan paling banyak seumur hidup gue). Gue masak nasi goreng, nasi liwet, rendang, sama semur. Susah banget sih, apalagi gue ga pernah masak. Untungnya semua intern cewe bantuin gue. Zuzana sama Joyce seperti biasa bantu gue. Fasya dan Isabella juga bantu gue hahaha. FYI, Fasya ga pernah masak. Jadi, keren banget sih tadi Fasya bantu masak hahaha.


Sebenernya kita seharusnya dinner jam 8, tapi gue baru beres masak sekitar jam 10 malem. Hmm menurut gue makanannya not bad sih, tapi buat orang-orang non asia, mungkin terlalu strong rasanya. Tapi keliatannya mereka fine-fine aja sih hahaha.







Kita beres makan, terus kita main bareng gitu, dan yang kalah harus makan MAICIH. Kocak banget deh beneran. Ekspresinya priceless banget hahaha.



Kita main sampe subuh, dan itu kocak banget hahaha. Cape banget, tapi bener-bener ka terlupakan banget sih. Pertama kali banget gue masak banyak masakan buat banyak orang hahaha. Life changing experience banget! 

Oh dan ini foto-foto yang gue ambil sebelum gue tidur.


yoga?

No comments:

Post a Comment